Onderhoud aan de camper
Vandaag de plastic dorpel uitgebouwd om daar eens onder te kijken, naast veel vuil was er ook een stuk verroest.
Dit eerst met de tol en de roestborstel kaal gemaakt.
Dit eerst met de tol en de roestborstel kaal gemaakt.
Daarna in de primer gezet, maar ik denk dat ik het hele stuk maar in de prut smeer.
Doordat er via de raamrubbers water naar binnen liep zat er in de instaptrede nogal wat roest.
Dit kwam mede door de ronde doppen onder de instapbak, welke de verf beschadigden waardoor roest ontstond.
Om dit te voorkomen heb ik aan de bijrijderskant een laagje plamuur aangebracht.
Als dit hard is wordt alles nog van een kleurtje voorzien.
Het is vreemd dat de afwatering hiervan niet op het laagste punt is aangebracht, namelijk aan de voorzijde.
De andere kant ook bekeken, en daar is het het zelfde probleem.
Onder de bijrijdersstoel zat ook roest.
Waarschijnlijk ontstaat onder de mat condensvorming waardoor er roest ontstaan is. Dit ook kaal gemaakt en in de primer gezet.
Waarschijnlijk ontstaat onder de mat condensvorming waardoor er roest ontstaan is. Dit ook kaal gemaakt en in de primer gezet.



De onderzijde van de bak onder de bijrijdersstoel in de kleur gesmeerd, en ook de vloer .
Een en ander is ontstaan door vocht onder de voormat na het slapen in de bus.
Dit vocht is onder de stoelophoging gelopen en daar is roest ontstaan.
Als alles weer gemonteerd is ga ik de boel afkitten om herhaling te voorkomen.
Een en ander is ontstaan door vocht onder de voormat na het slapen in de bus.
Dit vocht is onder de stoelophoging gelopen en daar is roest ontstaan.
Als alles weer gemonteerd is ga ik de boel afkitten om herhaling te voorkomen.
De stoelophoging weer ingebouwd, en de bedrading afgebonden, Controlelampje bijgebouwd voor de controle op het bijladen van de huishoudaccu.
De dorpels staan weer in de kleur
Volgende week eerst eens informeren naar nieuwe deurrubbers, en de rubbers van de binnenpanelen. Als deze zijn geplaatst dan is de lekkage naar de instapdorpels hopelijk achter de rug.
De deurrubbers heb ik vervangen, en hoop dat de lekkage naar de dorpels voorbij is.
Het rubber aan de binnenkant van het deurpaneel kon men bij Mercedes niet los bestellen, dan zou je complete panelen moeten vernieuwen, en dan wordt het een beetje duur.
Het rubber aan de binnenkant van het deurpaneel kon men bij Mercedes niet los bestellen, dan zou je complete panelen moeten vernieuwen, en dan wordt het een beetje duur.
De dorpels zijn droog, dus is het probleem opgelost.
Vandaag is het BEARLOCK versnellingsbakslot ingebouwd.

De APK is zonder problemen gedaan, we kunnen er weer een jaar tegen.
En waar deze is ingebouwd blijft geheim.

Indien mogelijk wordt na het uitlezen van de computer een tempomat ingebouwd, deze cruise control spaart behalve gasolie ook nog mijn rechter been.
De inbouw van de tempomat is succesvol verlopen.
Het kostte een beetje, maar dan heb je ook wat.
Het kostte een beetje, maar dan heb je ook wat.

Het volgende project is het opvissen van de draad van de schakelaar van de schuifdeur.
Deze is nu onbenut, maar gaat gebruikt worden voor een instaplicht, wat automatisch aan gaat als de schuifdeur wordt geopend.
Wel komt er een schakelaar tussen als overdag de deur open staat, want dan moet de verlichting uitgeschakeld kunnen worden.