De koelkastventilator
Omdat het in de ruimte achter de koelkast te warm werd heb ik een ventilator geplaatst. Deze schakelt in bij temperaturen boven de 38 graden en wordt geregeld door een thermostaat.
Ik heb bewust gekozen voor een 230V versie omdat de koelkast tijdens het rijden voldoende rijwindkoeling krijgt en bij stilstand is uitgeschakeld. Wordt de walvoeding aangesloten dan start de koelkast en is ook de ventilator zo nodig in bedrijf.
In de nachtelijke uren koelt het zover af dat geen hinder wordt ondervonden, de ventilator produceert een acceptabel geluidsniveau wat overdag niet hinderlijk is.
Door het plaatsen van de ventilator werkt de koelkast beter en kan de knop 2 tandjes naar beneden.
De warme lucht uit het compartiment wordt naar buiten gezogen
WCD 230Volt en 12V bijgebouwd voor de zendapparatuur.
De 230V wcd bijgebouwd voor aansluiting van de zendapparatuur.
Het raakt al aardig vol in het schakelcentrum.
De automaat naast het zwarte deurtje zit er vast voor het plaatsen van de 12V socket ten behoeve van de zendapparatuur. De onder de bestuurdersstoel geplaatste 12 V aansluitingen gaven door de draadlengte bij zenden op vol vermogen te veel verlies.
Als de socket binnen is dan kan er een gat gemaakt worden en kan hij zo worden aangesloten.