Diverse klusjes welke in de afgelopen maanden zijn gedaan.
Instapverlichting (ledbalkje)
ingebouwd welke wordt geschakeld door de deurschakelaar van de schuifdeur.
Omdat deze overdag meestal openstaat heb ik er ook nog een schakelaar tussen gezet.
ingebouwd welke wordt geschakeld door de deurschakelaar van de schuifdeur.
Omdat deze overdag meestal openstaat heb ik er ook nog een schakelaar tussen gezet.
De oude mat was aan de onderzijde helemaal verteerd.
Daarvan hadden we veel los materiaal wat er uitviel.
Een nieuwe mat was dus de oplossing.
Nu ziet het er weer netjes uit.
Daarvan hadden we veel los materiaal wat er uitviel.
Een nieuwe mat was dus de oplossing.
Nu ziet het er weer netjes uit.
Heb de afgelopen week verlichting in enkele kastjes gemaakt, de rest staat nog op het programma om later te gebeuren.
Het gaat automatisch aan met behulp van een microschakelaar.
Het gaat automatisch aan met behulp van een microschakelaar.
Een omvormer ingebouwd van 1200 Watt.
Moet alleen nog de voeding nog aansluiten, en het plaatje waarop de omvormer gemonteerd is zwart spuiten.
Moet alleen nog de voeding nog aansluiten, en het plaatje waarop de omvormer gemonteerd is zwart spuiten.
De voeding komt onder de bijrijdersstoel vandaan, en wordt beveiligd door een zekering van 100 Ampere.
Daar de bijgeleverde bekabeling AWG 7 dik is, wat overeen komt met 10 mm ga ik dat veranderen.
Dit is te dun, dus zal het wel 16 mm worden.
Daar de bijgeleverde bekabeling AWG 7 dik is, wat overeen komt met 10 mm ga ik dat veranderen.
Dit is te dun, dus zal het wel 16 mm worden.
Wederom wat modificaties aan het elektrische systeem gedaan.
Enkele lampjes omgeruild van plaats, en een schakelaar ingebouwd welke het relais kan onderbreken voor het bijladen van de HH accu.
Om de omvormer geheel stroomloos te schakelen heb ik een schakelaar tussen de voeding geplaatst.
Deze moest wel een forse stroom kunnen hebben in de gesloten stand.
Deze kan de 100 A kortstondig wel aan, en schakelen bij vollast gebeurt toch niet.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat de omvormer niet meer dan 600 Watt leveren.
Deze moest wel een forse stroom kunnen hebben in de gesloten stand.
Deze kan de 100 A kortstondig wel aan, en schakelen bij vollast gebeurt toch niet.
Zoals het er nu naar uit ziet gaat de omvormer niet meer dan 600 Watt leveren.
Ook heb ik een extra toeter ingebouwd, welke wordt bediend met een trektouw.
De luidspreker zit achter de spoiler weggebouwd.
Omdat ik geen nieuwe gaten in de bodem wil boren heb ik een montageplaatje onder in de stoelverhoging gebouwd.
Daarop de beide zekeringhouders gemonteerd.
Daarop de beide zekeringhouders gemonteerd.
De 100A zekering voor de omvormer, gemonteerd op een verhoogd opgesteld plaatje, zodat je niet meer in de bodem hoeft te boren.
Rechts achterin het 70A relais wat aanschakelt op de D+ van de dynamo.
Rechts achterin het 70A relais wat aanschakelt op de D+ van de dynamo.
Omdat de radio ontvangst heel slecht was op de antenne welke voorop het dak staat hadden we het vermoeden dat deze kapot was.
De enige manier om daar achter te komen was een nieuwe antenne kopen.
Het vervangen, en plaatsen van de nieuwe antenne was niet eenvoudig vanwege de ruimte boven het ijzeren dak.
En lukt het niet dan heb je lekkage.
Daarom heb ik de antenne achter op de ladder gezet, en met een antenneversterker er tussen werkt het nu perfect.
De enige manier om daar achter te komen was een nieuwe antenne kopen.
Het vervangen, en plaatsen van de nieuwe antenne was niet eenvoudig vanwege de ruimte boven het ijzeren dak.
En lukt het niet dan heb je lekkage.
Daarom heb ik de antenne achter op de ladder gezet, en met een antenneversterker er tussen werkt het nu perfect.
Wederom de elektrische installatie gewijzigd, In het voorste kastje boven de cabine had ik een snelle koppeling gemaakt voor de kastverlichting en de luidsprekers achter.
Vanwege tijdgebrek had ik dat op een kroonsteen gemonteerd.
Vanwege tijdgebrek had ik dat op een kroonsteen gemonteerd.
In het kastje een plaat gemaakt om de componenten op te bevestigen
Het complete opgebouwde plaatje met daarop de automaten en de schakelaars voor de kastverlichting en de luidsprekers.
Onderaan zit de deurschakelaar voor de kastverlichting.
Onderaan zit de deurschakelaar voor de kastverlichting.
En alles ingebouwd in het kastje boven de cabine.
Het volgende project is het maken van kastverlichting in de voorraadkast.
En ook verlichting achter in de berging, met behulp van de deurschakelaar van de achterdeuren.
En ook verlichting achter in de berging, met behulp van de deurschakelaar van de achterdeuren.
Onderhoud lekkage afvoerslang
Vuil en nattigheid rond de afvoerslang van het aanrecht was de aanleiding om er een flinke puts water door te gooien.
Resultaat, lekkage uit de afvoerslang, water in het kastje, en naast de vuilwatertank.De reden van de lekkage was een lekke afvoerslang, welke was platgedrukt door een van de watertanks, en aan de zijkant opengescheurd.
Hierdoor was er in het kastje een vieze bende ontstaan.
Resultaat, lekkage uit de afvoerslang, water in het kastje, en naast de vuilwatertank.De reden van de lekkage was een lekke afvoerslang, welke was platgedrukt door een van de watertanks, en aan de zijkant opengescheurd.
Hierdoor was er in het kastje een vieze bende ontstaan.
De oude en de nieuwe slang.
Na vervanging werd het hele kastje schoongemaakt, en was ook dit leed weer geleden.
We hebben gelijk maar besloten om een tank water minder mee te nemen en de ruimte te gebruiken voor opslag. van schoonmaakmiddelen.